Auteur Topic: Attentie: Gulden(NLG) versus e-Gulden(EFL)  (gelezen 859 keer)

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Attentie: Gulden(NLG) versus e-Gulden(EFL)
« Gepost op: september 12, 2017, 04:54:25 pm »
Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat er twee verschillende digitale guldens in omloop zijn. Om vergissingen te voorkomen kan dat beter aan het begin worden gesteld.

Het betreft EFL en NLG.  Misschien kan de beschrijving van dit board het best worden aangepast in EFL + NLG of we voegen een tweede board toe zodat specifieke zaken gescheiden kunnen worden.

In werkelijkheid is gulden geen naam, net zo min als geld een naam is. Je zou ook een munt kunnen oprichten die geld heet en dan wordt pas echt duidelijk hoe onduidelijk het gebruik van gulden is. Overigens is e-gulden ook niet echt een naam. Zoiets als electronisch geld. Zolang het maar duidelijk gemaakt kan worden aan de gebruiker. Gelukkig zijn de afkortingen wel duidelijk verschillend EFL/NLG en kan het best de term gulden maar gewoon geschrapt worden.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2017, 04:58:07 pm door Bitwise »

Bas

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Attentie: Gulden(NLG) versus e-Gulden(EFL)
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2017, 09:52:22 am »
De admin gaat er vandaag mee bezig, mijn buurjongen overigens :)

Er wordt veel de Gulden NLG en de e-Gulden EFL.

Wat verschillen ze in functionaliteit dan? Ben het wel eens met andere reacties die op dit cryptocurrency forum worden geplaatst.

Twee soorten Guldens in ons kikkerlandje, Yeah right.

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2017, 11:35:35 am »
De admin gaat er vandaag mee bezig, mijn buurjongen overigens :)

Er wordt veel de Gulden NLG en de e-Gulden EFL.

Wat verschillen ze in functionaliteit dan? Ben het wel eens met andere reacties die op dit cryptocurrency forum worden geplaatst.

Twee soorten Guldens in ons kikkerlandje, Yeah right.

Het is al drie en een half jaar "veel". Twee blockchains met gulden in de naam is gewoon een feit. Er zullen best mensen zijn die niets met een bepaalde munt te maken willen hebben, maar laat ze maar duidelijk maken waarom. Interessant wellicht.

Op een nederlandstalig forum is de kans toch groot dat munten die zich als nederlandse "country-coin" presenteren aan bod willen komen. Anders zou er sprake zijn van censuur. Precies die Nederlandse taal is waarin een "country-coin" zich onderscheidt van andere coins. Het is een specifieke community die aangesproken wordt. Niet van iedere Nederlander kan verwacht worden dat deze zich gaat verdiepen in engelstalige literatuur. Verder is iedere coin gewoon letterlijk een netwerk bestaande uit loyale deelnemers.

Alle andere vragen over "wat is het verschil" is geen specifiek discussiepunt tussen EFL en NLG omdat die vraag van toepassing is op iedere andere munt.

Overigens is het raar dat gulden pagina eerst zegt
Zo lang de community vind dat e-gulden beter is dan Gulden en valse informatie verstrek over Gulden en e-gulden geen updates geeft wil ik er geen apart deel voor, van andere mensen horen zeggen en ook dat ze om niets geblokkeerd worden op hun eigen forum

Als ze normaal kunnen doen, dan mag het van mij wel

en nu

Als EFL hier ook komt en niet in een apart board mag van mij Gulden van dit forum af, Gulden wil niets met EFL te maken hebben

Xan

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2017, 05:17:40 pm »
Ik zou als ik jullie was samen gaan werken.

Twee soorten Guldens gaat niet werken. We zullen eerst moeten zorgen voor zoveel mogelijk nieuwe Gulden gebruikers en ik en mijn crypto team kunnen moeilijk uitleggen aan potentiele deelnemers dat er twee soorten gulden coins zijn.. laat staan 1  8) ;)

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2017, 07:06:32 pm »
Ik zou als ik jullie was samen gaan werken.

Twee soorten Guldens gaat niet werken. We zullen eerst moeten zorgen voor zoveel mogelijk nieuwe Gulden gebruikers en ik en mijn crypto team kunnen moeilijk uitleggen aan potentiele deelnemers dat er twee soorten gulden coins zijn.. laat staan 1  8) ;)

Hoe had je dat gedacht? Er is sprake van twee blockchains. In het veranderen van één van de namen heeft Gulden(coin) alvast ervaring (https://www.guldenweb.com/nieuwsbericht.php?no=201). Hebben zij het geheel niet nog onduidelijker gemaakt door na anderhalf jaar de naam guldencoin te veranderen in Gulden? Als er bovendien sprake is van 80x zoveel Gulden(coin) als e-Gulden (en stel de techniek gelijk) dan zou Cent meer op zijn plaats zijn. Dat klinkt misschien wat kleintjes, dus maak er wat mij betreft Stuiver of Dubbeltje van. Dan doe je je ten opzichte van de e-Gulden nog steeds groter voor dan je bent, maar dan is er tenminste duidelijkheid.

Overigens is dit helemaal geen non-discussie. Het is precies waar het hier in cryptocurrency-land allemaal om gaat. Er zijn een 500-tal serieuzere Altcoins en het zou goed zijn als die beter tegen elkaar afgezet konden worden dan alleen op basis van prijs of naam. Wat zit er nou echt achter? wat zijn nou de echte verschillen?  Behandel dat zo neutraal mogelijk in plaats van marketing-verhalen van de één en de ander te laten aanhoren of erger nog "ik wil er niks mee te maken hebben" en ander getrol.

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2017, 10:16:54 am »
Dit is nou het probleem van e-gulden, laat Gulden lekker met Rust, en alsjeblieft Gulden heet gewoon Gulden en niet stiekem met (coin) er achter ik haal e-gulden toch ook niet naar beneden of wel soms? Laat iedereen zijn eigen weg gaan het is geen VS of wedstrijd

Maar dit heb ik vaker gezegd maar schijnen ze niet te begrijpen

Dit is toch geen manier van reageren. Dit is een cryptocurrency forum. Dat betekent dat er openheid van zaken gegeven wordt over cryptocurrency.
Daar is "Gulden" er één van. Zolang het de waarheid is wat er gezegd wordt is iedereen daar toch mee gebaad. Ik neem aan "Gulden" ook.

Ik lees keer op keer dat er onduidelijkheid bestaat over  het bestaan van twee Guldens. Dan is het toch jouw taak (neem ik aan, als "Guldenpagina") om daar duidelijkheid over te verschaffen namens Gulden. Je doet net of e-Gulden en Gulden twee levende wezens zijn. Het zijn gewoon twee blockchains. "e-Gulden" noch "Gulden" zijn zelf in staat om iets te begrijpen. Het zijn dingen die begrepen kunnen worden na een beetje uitleg.

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2017, 01:39:39 pm »
Ik heb en wil niets te maken hebben met e-gulden
Dat weten we nou onderhand wel. Maar geef nou eens argumenten, dan kunnen we daar misschien iets mee.

Wietske

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2017, 07:37:00 am »

Zijn er twee Guldens dan en wat is het verschil?

#verwarrend

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2017, 09:40:18 am »

Zijn er twee Guldens dan en wat is het verschil?

#verwarrend

Zie  Topic: Gulden of E-gulden? : http://forum.cryptocurrencyclub.nl/index.php?topic=131.msg235#msg235

Ilona Janssen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2017, 11:35:06 am »
Uitstekend, hier was ik ook naar opzoek.

Bas

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2017, 01:50:42 pm »
Jeuj, heb Guldens gekocht. Ik wil ook wel Eltronic guldens kopen.

Maar als ik dit wil doen via Bittrex (Bitcoin Exchange) dan vind de exchange de EFL wel maar kan ik niet aanklikken en kopen. Hoe kan dat?

EFLFoundation

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 18, 2017, 04:37:09 pm »
Jeuj, heb Guldens gekocht. Ik wil ook wel Eltronic guldens kopen.

Maar als ik dit wil doen via Bittrex (Bitcoin Exchange) dan vind de exchange de EFL wel maar kan ik niet aanklikken en kopen. Hoe kan dat?

In overleg met ons wacht Bittrex op de activering van het oeruschild (https://e-gulden.org/index.php/het_oeruschild). Tot dat moment zijn tijdelijk geen EFL stortingen of opnames mogelijk. Waarschijnlijk wordt dit binnen een dag of twee vrijgegeven. In de tssentijd kun je gewoon handelen via de EFL listing. Zie muntindex of rechtstreeks via  https://www.bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-efl

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 18, 2017, 10:06:05 pm »
Ik heb een PM gestuurd naar de admin maar op heden nog geen reactie terug gehad met de vraag of ze dit topic wilden verwijderen, veder vind ik het goed dat efl een apart gedeelte krijgt maar niet in Gulden!

Misschien de boardnaam veranderen in Guldens?

CoenOldeBijvank

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
    • Coen Olde Bijvank
« Reactie #13 Gepost op: september 19, 2017, 11:52:29 am »
Hoezo moet dit topic veranderd worden naar Guldens dan..

Bitwise

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 19, 2017, 12:57:43 pm »
Hoezo moet dit topic veranderd worden naar Guldens dan..

e-Guldens zijn toch net zo Guldens als Guldens :-)  Er zijn twee soorten. Onder cryptocurrency staan wel 800 soorten en daar doet niemand moeilijk over